Ezek a gyakorlatok a jelöltek interperszonális készségeit vizsgálják. Egy rövid felkészülés után a jelölt egy szerepjátszóval együtt vesz részt egy megbeszélésen (a másik fél rendszerint egy elégedetlen ügyfél vagy egy beosztott). A jelölt feladata egy hatékony beszélgetésben minél kevesebb veszteséggel megoldani a fennálló problémát.
A szimulációkat igény esetén videóra rögzítjük, majd a felvételt két változatban dolgozzuk fel:
- A résztvevőnek átadjuk a teljes anyagot, hogy az saját fejlődését szolgálja.
- A megbízó részére rövidített (3-5 perces) változatot készítünk, amely a szimuláció legjellegzetesebb mozzanatait mutatja be. Ez hasznos kiegészítése az írásos jelentésnek, hiszen gyors és szemléletes képet ad a szimulált helyzetről, a jelöltről és stílusáról.
"Bichot" szerepjáték gyakorlat
Ebben a gyakorlatban a jelöltnek bele kell képzelnie magát egy multinacionális vállalat egyik vezetőjének szerepébe, aki fiatal, tehetséges, de bizonyos problémákba ütköző munkatársának ad segítséget.
"Telemarketing" szerepjáték gyakorlat
A "Frontvonalban" gyakorlat telefonos értékesítő feladatokat modellez.
"Frontvonalban" szerepjáték gyakorlat
Egy távközlési cég ügyfélkapcsolati irodájának munkatársaként kell egy terméket értékesíteni.
"A fontos ügyfél (Sovereign International)" szerepjáték gyakorlat
Egy sörgyártással és értékesítéssel foglalkozó vállalat - Sovereign International - munkatársaként kell egy ügyféllel tárgyalni.
"A panaszos ügyfél (Korona Bank)" szerepjáték gyakorlat
A gyakorlat során egy távközlési cég dolgozójaként személyi kölcsönnel kapcsolatos panaszt kell kezelni.
"Veszekedés" szerepjáték gyakorlat
A Hungaroidom Kft. székesfehérvári gyárának művezetője két veszekedő dolgozó problémáját oldja meg.