Ezek a gyakorlatok a jelöltek elemzőkészségét és előadói-prezentációs képességét vizsgálják. Különböző helyekről - szerepet játszó értékelőtől, iratokból, feljegyzésekből - kell összegyűjteni az információkat, majd döntést kell hozni, s végül a döntést elő kell adni.
A szimulációkat igény esetén videóra rögzítjük, majd a felvételt két változatban dolgozzuk fel:
- A résztvevőnek átadjuk a teljes anyagot, hogy az saját fejlődését szolgálja.
- A megbízó részére rövidített (3-5 perces) változatot készítünk, amely a szimuláció legjellegzetesebb mozzanatait mutatja be. Ez hasznos kiegészítése az írásos jelentésnek, hiszen gyors és szemléletes képet ad a szimulált helyzetről, a jelöltről és stílusáról.
"Az elégedetlen ügyfél" tényfeltáró gyakorlat
A jelöltnek egy magyar utazási iroda vezetőjeként egy szállodai panasszal kapcsolatban kell megállapítania a pontos tényállást, hogy orvosolja a problémát.
"Dolgozói panasz" tényfeltáró gyakorlat
Egy szállodalánc igazgatójaként személyügyi panaszt kell orvosolni.
"Taraco" tényfeltáró gyakorlat
A résztvevő egy olyan márka adatait kapja meg, amelyik nem jól szerepelt az utóbbi időkben. Elemeznie kell írásban, milyen további információkra van szüksége, el kell döntenie, mit lehet tenni és indokolnia kell döntését.
"Reklamáció" tényfeltáró gyakorlat
Egy kólásdobozokat gyártó vállalat vezetőjének foglalkoznia kell egy munkahelyi panasszal, fel kell tárnia az előzményeket és döntést kell hoznia.