Hatékony munkavégzés home office-ban – Hogyan őrizhető meg a motiváció a COVID-19 idején? | SHL Hungary
 
 

Hatékony munkavégzés home office-ban – Hogyan őrizhető meg a motiváció a COVID-19 idején?

pexels-vlada-karpovich-4050444.jpg

A koronavírus mindannyiunk életét felforgatja, a munkahelyi hétköznapokra is drasztikus hatást gyakorol. Az egészség védelme érdekében számos vállalatnál döntöttek a home office foglalkoztatás mellett. Ez a fajta munkavégzés viszont korántsem olyan ideális, mint amilyennek elsőre tűnhet: sokan panaszkodnak arra, hogy otthonukban túl sok az inger, könnyen elterelődik a figyelmük, vagy nincs elegendő terük egy otthoni iroda kialakítására. Ezek a bosszúságok teljesítményromlást és motivációcsökkenést eredményezhetnek.

A mai bizonytalan időkben még fontosabb, hogy apró gesztusokkal kifejezzük hálánkat és megbecsülésünket a kollégáink felé. Cikkünkben öt egyszerű tippet mutatunk a dolgozói motiváció fenntartására, melyekkel támogatható a virtuális munkavégzés!

1. Rendszeres kapcsolat fenntartása - virtuálisan is 

Távmunkában dolgozva könnyű elmerülni a napi történések és stresszorok tengerében, főképp, ha egy világjárvány kellős közepén járunk. Azonban ilyenkor se feledkezzünk meg a kollégáinkról! Minden héten szakítsunk némi időt arra, hogy felvegyük a kapcsolatot egy-egy munkatársunkkal: küldjünk neki egy rövid levelet vagy videót, ami mosolyt csal az arcára, szervezzünk videós beszélgetést! Ezek az apró gesztusok az összetartozás érzését erősítik, segítenek a kapcsolatok megőrzésében és erősítésében, valamint a hatékonyságot is növelik.

2. Támogatás biztosítása motivációs problémák és rosszkedv esetén

Talán még sosem voltak ennyire stresszesek a hétköznapjaink, mindannyian megküzdési stratégiákat keresünk. Teljesen normális, ha időnként motiválatlannak vagy rosszkedvűnek érezzük magunkat. Fontos, hogy ha ezt kollégáinkon is észrevettük, javasoljunk néhány praktikát, melyek segíthetnek, hogy kiegyensúlyozottabbaká váljanak. Ilyen öngondoskodás egy 20 perces szünet beiktatása, a mindfulness gyakorlása vagy a különféle légzőgyakorlatok. Kimerülés jelei esetén a fizetett szabadság is jó megoldás lehet.

3. Segítség felajánlása munkahelyi feladatokban

Munkavállalók egy jelentős része arról számol be, jóval több órát dolgozik, mióta home office-ban van. Ennek oka lehet többek között a munka-magánélet elválasztásának nehézsége vagy a virtuális lét okozta új kihívások. Ha egy munkatársunk kifejezi, hogy túlterhelt, ajánljuk fel a segítségünket! Ezzel csökkenthetjük a terheit és mi is jól járhatunk: új készséget tanulhatunk, jobb kapcsolatot építhetünk ki a kollégánkkal.

4. Segítség kérése

A segítség kérése hasznos képesség (főképp ilyen bizonytalan időkben), viszont sokaknak kifejezetten nehéz feladat lehet. A szégyenkezésmentes segítségkérés kultúrájának kiépítésében a vezetők példák nyújtásával segíthetnek, ezeket később a beosztottak is alkalmazni tudják. Kezdésképp kérjünk segítséget egy kevésbé fajsúlyos feladattal kapcsolatban valaki olyantól, akiben már megbízunk! Ahogy egyre komfortosabbá válik a másikra való támaszkodás és az együttműködés, úgy épülhet ki a kölcsönös támogatás kultúrája szervezeti szinten is.

5. A megfelelő kommunikáció fontossága

A „kérem” és a „köszönöm” ilyenkor is varázsszavak, bár könnyen megfeledkezhetünk róluk, ha elfoglaltak vagyunk. Tűzzük ki célul, hogy minden héten szakítunk időt legalább egy munkatársunkra: mondjunk neki köszönetet apróbb és nagyobb dolgokért is, érezze, hogy fontos a munkája! Ezek a gesztusok pozitivitást és energiát csempésznek a munkanapokba, segítik az egészséges és produktív munkahelyi légkör megőrzését az online térben is.

Az írás az angol SHL Blog egy cikkje alapján készült, ez itt olvasható. 

További híreink

Ha érdekesnek, hasznosnak találta a fentieket, ossza meg másokkal is!